18.5.2021 17:00

Oma tietokone

Asiantuntijasta yrittäjäksi – Omanlaista työelämää rakentamassa

Lakialan asiantuntija vai yrittäjä?

Miksi juridiikan asiantuntijan kannattaa harkita yrittäjyyttä? Entä mitkä ovat lakialan yrittäjyyden plussat ja miinukset?

Kaksi kokenutta juristia kertoo, miksi he ovat valinneet asiantuntijatyön sijaan yrittäjyyden.

Onko yrittäjyys tarjonnut vapautta, joustoja, parempia ansioita tai kokonaan uudenlaista tapaa elää työelämää ja kokea lakiala? Entäpä miten selvitä yrittäjyyden mukanaan tuomista vastuista, velvoitteista ja epävarmuudesta?

Webinaarissa puhumassa lakialan yrittäjät Hanna-Maria Seppä ja Esa Kärnä.

Ajatus yrittäjäksi ryhtymisestä oli ollut Hanna-Maria Sepällä alitajunnassa pitkään, mutta lopulta se tapahtui kuitenkin hieman pyytämättä ja yllättäen. Hanna-Maria Seppä halusi päästä erikoistumaan juuri vakavien rikosasioiden hoitamiseen. Lisäksi hän halusi olla oman itsensä toimitusjohtaja ja yksinkertaisesti päättää kaikista asioista itse. Yrittäjäksi ryhtyminen tarjosi mahdollisuuden olla vapaa ja toteuttaa omaa visiota. Yrittäjyys oli myös taloudellisesti järkevä ratkaisu. Miten nopeasti yrityksen perustaminen on ylipäätään mahdollista? Millaisen tukiverkoston asianajajayrittäjä tarvitsee? Onko yrittäjä lopulta vapaa ja oman itsensä toimitusjohtaja?

Asianajaja Esa Kärnä osti Joensuusta entisen työnantajansa kanssa kilpailleen asianajotoimiston vuonna 2013 ja muutti toimistossa lähes kaiken, myös nimen.  Esa Kärnän ammatillisena intohimona on etsiä riita-asioihin järkeviä sovinnollisia ratkaisuja, erityisesti asunto- ja kiinteistökauppariidoissa sekä rakennusurakkariidoissa. Asianajotoimisto Teräskulmasta on vuosien varrella tullut sovunkylväjäyhteisö, joka sovittelee  riitoja kaikkialla Suomessa. Miksi olemassa olevan asianajotoimiston ostaminen on hyvä vaihtoehto uuden toimiston perustamiselle? Mitä mahdollisuuksia yrittäjyys asianajotoimistossa tarjoaa?

Ilmoittautuminen tilaisuuteen päättyy 17.5. klo 16.00.

18.5.2021 17:00

18.5.2021 19:00

Oma tietokone

Eero Blåfield

eero.blafield@lakimiesliitto.fi

Koulutuksen järjestää Lakimiesliitto. Koulutus on maksuton Lakimiesliiton jäsenille.