15.3.2021 15:00

Opiskelijan uupumus ja voimavarat -webinaari

Lakimiesliitto järjestää yhteistyössä Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön kanssa opiskelijajäsenilleen suunnatun webinaarin aiheesta ‘Opiskelijan uupumus ja voimavarat’ maanantaina 15.3. klo 15-16 Zoomissa.

Miten opiskelija voi tunnistaa omien voimavarojensa loppumisen ja miten omista voimavaroistaan voi pitää huolta, kun arki tuntuu kuormittavalta? Voiko uupumiseen ja omien voimavarojen hupenemiseen jotenkin ennakollisesti itse puuttua? Millainen vaikutus suorituskeskeisellä kulttuurilla on opiskelijoiden jaksamiseen? Webinaarissa YTHS:n opiskeluyhteisötyöstä vastaava psykologi Priska Pennanen vastaa näihin ja moniin muihin opiskelijoita askarruttaviin kysymyksiin.

Webinaarissa käsitellään opiskelijoiden uupumusta ilmiönä sekä käydään läpi yleisiä uupumukseen johtavia seikkoja. Teemaa käsitellään myös opiskelijoiden keskuudessa vallitsevan suorituskeskeisen kulttuurin näkökulmasta. Oikeustieteellisellä alalla moni kokee painetta suoriutua mahdollisimman hyvin niin opinnoissa, töissä kuin henkilökohtaisessa elämässä. Suorituskeskeinen kulttuuri johtaa helposti tiedostamattakin vertailuun ja kilpailun tunteeseen, ja suorituspaineet voivat johtaa epäonnistumisen ja riittämättömyyden tunteeseen sekä uupumiseen. Webinaarissa avataan näitä yleisiä opiskelijoiden kokemia tunteita sekä annetaan vinkkejä omien voimavarojen huolehtimiseen.

Ilmoittautuminen webinaariin on nyt auki ja jatkuu 12.3. klo 16 asti. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki Zoomiin webinaaripäivänä.

Ilmoittautumisen yhteydessä sinulla on mahdollisuus esittää puhujalle etukäteen kysymyksiä webinaarin aiheeseen liittyen. Osallistujilla on myös mahdollisuus esittää puhujalle kysymyksiä webinaarin aikana chatin kautta.

15.3.2021 15:00

15.3.2021 16:00