8.12.2020 15:00

Ohjelma on päivitetty 7.12.2020

Aika: tiistai 8.12. klo 15.00 - 16.00
Paikka: webinaari

Millaisia arvoja oikeustieteellinen koulutus tuleville juristeille välittää? Mikä vaikutus näillä arvoilla on?

Tervetuloa seuraamaan Suomen Lakimiesliiton ja Oikeuspoliittinen yhdistys Demla ry:n yhteistyössä järjestämää mielenkiintoista keskustelua, jossa sukelletaan juristikoulutuksen pohjalla vaikuttaviin ilmiöihin!

Webinaarissa on kolme keskusteluteemaa:

- Yksilö & järjestelmä
- Tiede & käytäntö
- Traditio & luovuus

Teemoista keskustelemassa ovat:

• Tuula Linna, professori, Lakimiesliiton puheenjohtaja
  • Manne Airaksinen, työelämäprofessori, asianajaja, Roschier Asianajotoimisto Oy
  • Saara Palo, Demlan hallituksen jäsen, oikeustieteen opiskelija

Keskusteluun panelistimme johdattaa Itä-Suomen yliopiston oikeustieteiden laitoksen opetuksesta vastaava varajohtaja, sekä oikeustieteen opettajien pedaryhmän vetäjä Sampo Mielityinen.

Lakimiesliiton puheenjohtaja, OTT, VT Tuula Linna toimii päivätöikseen prosessioikeuden professorina Helsingin yliopistossa. Hänellä on taustallaan pitkä ura opettajana, tutkijana ja lainvalmistelussa. Opettajana hänelle on myönnetty tunnustuksena sekä Lapin yliopiston (2014) että Pykälä ry:n (2019) Vuoden opettajan titteli.

Asianajotoimisto Roschierin osakas, OTK, asianajaja Manne Airaksinen on toiminut uransa varrella niin oikeusministeriössä kuin Elinkeinoelämän Keskusliitto EK:ssa. Asianajajan työnsä ohessa hän on Lapin yliopiston työelämäprofessori ja mukana oikeustieteellisen koulutusalan arvioinnin suunnittelu- ja arviointiryhmässä.

Saara Palo on neljännen vuoden oikeustieteen opiskelija Helsingin yliopistossa ja toimii tällä hetkellä opintovastaavana sekä varapuheenjohtajana Helsingin yliopiston oikeustieteen opiskelijoiden tiedekuntajärjestö Pykälä ry:ssä sekä Demlan hallituksen jäsenenä. Hän on koko opiskeluaikansa ollut aktiivisesti vaikuttamassa oikeustieteen opetuksen kehittämiseen toimimalla opiskelijaedustajana useissa eri toimielimissä yliopistolla.

Ilmoittaudu webinaariin alla olevasta linkistä viimeistään 7.12. klo 14.00. Linkki webinaarin lähetetään osallistujille päivää ennen tilaisuutta.

Ilmoittautumislomakkeella voit myös esittää ennakkokysymyksiä panelisteille.

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille Lakimiesliiton ja Demlan jäsenille sekä muille aiheesta kiinnostuneille.

Lämpimästi tervetuloa webinaariin!

8.12.2020 15:00