Tekoälyn juridiikka

9.4.2024 16:00

Tapahtuman tallenne on katsottavissa jäsenportaalissa kirjautumisen takana.

Tekoälyn murros tulee haastamaan juristien ammattikuntaa monin eri tavoin. Tekoälyä käyttöön otettaessa törmätään lukuisiin oikeudellisiin kysymyksiin, joiden osalta käännytään juristin puoleen. Mitä juristin tulee tietää tekoälyn juridiikasta? Osaammeko nähdä, mitä kaikkea juridiikkaan liittyvää tekoälyn murrokseen kuuluu?

Webinaarissa syvennymme siihen, millaisia oikeudellisia kysymyksiä tekoälyn murros on nostanut pintaan ja miten sääntely vastaa tekonologian haasteisiin. Käymme pääpiirteittäin läpi, millainen on tuleva EU:n tekoälyasetuksen sisältö ja miten sääntelyllä ohjataan teknologian käyttöä. Käymme myös läpi tekoälyasetuksen suhdetta muuhun sääntelyyn, kuten immateriaalioikeuteen ja tietosuojaa.

Koulutuksesta saat käytännön työkaluja juristin työhön sekä parannat oikeudellista osaamistasi ja valmiuttasi kohdata tekoälyn asettamat haasteet.

Kouluttajana counsel, asianajaja, LL.M., KTT Petteri Günther

petteri-gunther-kuva.jpg

Petteri Güntherin erikoisalaa ovat tekijänoikeuskysymykset. Hän neuvoo sekä suomalaisia että ulkomaisia asiakkaita erityisesti sopimuksiin ja sääntelyyn liittyvissä asioissa ICT-, media- ja viihdealan kaltaisilla aloilla, joilla immateriaalioikeudet ovat tärkeässä osassa. Günther on työskennellyt monenlaisten yritysten kanssa useilla eri toimialoilla. Tämän taustansa ansiosta hänellä on laajaa ja käytännönläheistä kokemusta asioista, joihin liittyy immateriaalioikeuksia, kuten lisensointi- ja muut sopimukset.

Ilmoittaudu mukaan

Ilmoittautuminen webinaariin päättyy 8.4. klo 16.

Webinaari järjestetään Zoom-alustalla. Osallistujat saavat osallistumislinkin ilmoittautumisen vahvistusviestissä. Tilaisuuden tallenne on jälkikäteen nähtävillä jäsenportaalissa 10.6.2024 saakka.

Asiantuntijalle voi lähettää ennakkokysymyksiä ilmoittautumislomakkeessa. Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä myös chattikentässä webinaarin aikana.

9.4.2024 16:00

9.4.2024 17:30

Tapahtuma on maksuton ja tarkoitettu vain Juristiliiton jäsenille.

tapahtumat@juristiliitto.fi