Tuomioistuinharjoittelu

7.3.2024 16:00

Tapahtuman tallenne on katsottavissa jäsenportaalissa kirjautumisen takana.

Tuomioistuinharjoittelu on juristeille tarkoitettu vuoden kestävä koulutus- ja harjoittelujakso, joka oikeuttaa varatuomarin arvonimeen. Tuomarinkoulutuslautakunta huolehtii vuosittain harjoittelupaikkojen hakumenettelyn järjestämisestä ja harjoittelijoiden valinnasta. Hakuaika tuomioistuinharjoitteluun vuodelle 2025 on 27.2. - 19.3.2024.

Webinaarissa käydään läpi tuomioistuinharjoittelun hakuprosessia, valintamenettelyä ja arviointiperusteita.

Webinaarissa kuulet:

• Mistä tuomioistuinharjoittelu koostuu ja mitä harjoittelu pitää sisällään?
  • Millainen on valintamenettelyn kulku?
  • Mitkä ovat tuomioistuinharjoittelun valintakriteerit?
  • Mitä on hyvä huomioida ennen hakemuksen jättämistä?

Webinaari on tarkoitettu kaikille juristeille ja oikeustieteen opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita hakemaan tuomioistuinharjoitteluun tällä hakukierroksella tai myöhemmin urallaan. Webinaari on erinomainen tilaisuus kysyä asiantuntijalta hakuprosessista.

Tuomioistuinharjoittelun hakuilmoitus löytyy valtion työnhakupalvelusta.

Kouluttajana tuomarinkoulutuslautakunnan sihteeri Jaakko Turunen

jaakko-turunen-.jpg

VT Jaakko Turunen toimii tuomarinkoulutuslautakunnan sihteerinä. Hänellä on usean vuoden kokemus tuomioistuinharjoittelijoiden eli käräjänotaarien valinnasta ja valintamenettelystä. Ennen lautakunnan sihteerin tehtävää hän on toiminut käräjätuomarina, käräjänotaarina ja yksityisen sektorin juristitehtävissä.

Ilmoittaudu mukaan

Ilmoittautuminen webinaariin päättyy 6.3. klo 16.

Webinaari järjestetään Zoom-alustalla. Osallistujat saavat osallistumislinkin ilmoittautumisen vahvistusviestissä. Tilaisuuden tallenne on jälkikäteen nähtävillä jäsenportaalissa vuoden ajan.

Kouluttajalle voi lähettää ennakkokysymyksiä ilmoittautumislomakkeessa. Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä myös chattikentässä webinaarin aikana.

7.3.2024 16:00

7.3.2024 17:30

Tapahtuma on maksuton ja tarkoitettu vain Juristiliiton jäsenille.

tapahtumat@juristiliitto.fi