Työhyvinvointia positiivisen psykologian keinoin

2.10.2024 16:00

Tapahtuman tallenne on katsottavissa jäsenportaalissa kirjautumisen takana.

Positiivinen psykologia on tutkimusala, joka tutkii hyvinvointiin vaikuttamista, vahvuuksia ja voimavaroja, sekä näiden edistämistä. Tavoitteena on löytää toimintatapoja ja luoda yhteisöjä, joissa ihmiset kukoistavat ja selviävät haasteiden kanssa. Mitä voimme ammentaa positiivisen psykologian maailmasta oman työhyvinvointimme tueksi?

Webinaarissa perehdytään työhyvinvoinnin vahvistamiseen positiivisen psykologian keinoin. Syvennymme siihen, mitä tutkimustieto kertoo vahvuuksista ja voimavaroista, merkityksellisyyden keskeisyydestä hyvinvoinnille sekä myönteisten tunteiden vaikutuksista. Ihmelääkkeitä löytyy harvoin, mutta ihminen voi usein pienillä valinnoilla ja uusien näkökulmien kautta vaikuttaa työhyvinvointiin. Pohdimme myös, miten jokainen osallistuu koko työyhteisön toimintakulttuurin rakentamiseen ja vahvistamiseen.

Webinaarissa käsitellään seuraavia teemoja:

• Mitä on positiivinen psykologia
  • Positiivisen psykologian näkökulmia työhyvinvointiin ja uusimman tutkimustiedon hyödyntäminen
  • Työyhteisön toimintakulttuurin merkitys ja oma roolimme sen rakentamisessa
  • Konkreettisia käytännön työkaluja, joilla voi vaikuttaa omaan ja työyhteisön hyvinvointiin

Asiantuntijana Krisse Lipponen

krisse-kuva.jpeg

Krisse Lipponen on sosiaalipsykologi, psykoterapeutti, työnohjaaja, kouluttaja ja tietokirjailija. Hän on yli 25 vuoden ajan seikkaillut työhyvinvointia etsimässä erilaisten yhteisöjen ja ammattialojen arjessa. Lipposella on laajasti kokemusta ohjaus-, koulutus- ja valmennustyöstä erilaisten ryhmien ja yksilöiden kanssa ratkaisukeskeisestä ja positiivisen psykologian näkökulmasta. Hänen viimeisin teoksensa aiheesta on Resilienssi arjessa (2020, kustantajana Duodecim).

Webinaari järjestetään Zoom-alustalla. Osallistujat saavat osallistumislinkin ilmoittautumisen vahvistusviestissä. Tilaisuuden tallenne on jälkikäteen nähtävillä jäsenportaalissa kahden kuukauden ajan. Viimeinen tallenteen katselupäivä on 3.12.2024.

Asiantuntijalle voi lähettää ennakkokysymyksiä ilmoittautumislomakkeessa. Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä myös chattikentässä webinaarin aikana.

Alkaa:   2.10.2024 16:00
Päättyy:   2.10.2024 17:30