30.3.2021 09:00

Oma tietokone

Työhaun verkkovalmennus

Työnhaun verkkovalmennus on itsenäisesti suoritettava kokonaisuus, jossa tehtäviä tehdään ja reflektoidaan omatoimisesti. Uravalmentaja Heidi Hännikäinen on paikalla valmennuksessa erikseen ilmoitettuina aikoina, niin sanotuilla kyselytunneilla. Valmennus on räätälöity Lakimiesliiton jäsenille työnhaun tueksi.

Valmennuksessa käsitellään monipuolisesti muun muassa omaa osaamista, työnhaun tapoja ja dokumentteja sekä työhaastattelua. Jokaisessa osassa on pohjamateriaalia kyseiseen aiheeseen, materiaaliin liittyviä tehtäviä sekä itsearviointia opittujen asioiden käytäntöön viemiseksi.

Vaikka työtilan materiaalin pääpaino on työnhakuun liittyvissä teemoissa, niin se sisältää myös uravalmennuksellista materiaalia. Nämä harjoitukset pohjautuvat eri aikakausina syntyneisiin urateorioihin, jotka kuvaavat yksilön elämän ja uran suunnittelun prosesseja.

Työtila on auki Non-Stop periaatteella, eli mukaan voi ilmoittautua 30.3.2021 saakka. Ainoastaan kyselytunnit on aikataulutettu ja niihin mahtuu 50 osallistujaa kerrallaan. Kyselytuntien sisältö määräytyy osallistujien kysymysten perusteella. Kyselytunteja ei tallenneta, jotta keskustelut pysyvät luottamuksellisina. Valmennus on jäsenten käytössä huhtikuun loppuun saakka.

Tämä verkkovalmennus on itsenäisesti suoritettava kokonaisuus, jossa on viisi osaa. Valmennuksen osat ja kyselytuntien aikataulut ovat:

• Oma osaaminen (osaamisen tunnistaminen ja sanoittaminen sekä hissipuheen laatiminen)

Kyselytunnit: 8.2. klo 15-16 ja 11.2. klo 9-10.

• Työnhaun tapoja (työnhaun kanavat, piilotyönhaku ja verkostot työnhaussa)

Kyselytunnit: 15.2. klo 14:30-15:30 ja 18.2. klo 11-12.

• Työnhaun dokumentit (hakemus, cv ja LinkedIn)

Kyselytunnit: 1.3. klo 14:30-15:30 ja 4.3. 11-12.

• Työhaastattelu (valmistautuminen, kysymykset, videohaastattelu ja virtuaalihaastattelu)

Kyselytunnit: 8.3. klo 14:30-15:30 ja 9.3. 9-10.

• Mitä seuraavaksi? Oma reflektointi ja palaute valmennuksesta.

Ilmoittautumalla valmennukseen saat materiaalin käyttöösi sekä pääset osallistumaan valmennukseen kuuluville kyselytunneille. Koulutus on maksuton Lakimiesliiton jäsenille.

Ilmoittautuminen

valmennuskokonaisuuteen päättyy 30.3.2021. Imoittautua kannattaa kuitenkin hyvissä ajoin, jotta pääsee tutustumaan materiaaleihin ajan kanssa sekä osallistumaan aikataulutettuihin kyselytunteihin.

30.3.2021 09:00

30.4.2021 23:00

Oma tietokone

Koulutuksen järjestää Lakimiesliitto. Koulutus on maksuton Lakimiesliiton jäsenille.

Lisätietoja koulutuksesta antaa

Heidi Hännikäinen