Uramahdollisuudet Euroopan unionissa

7.11.2023 17:00

Eurooppasali sekä Zoom

Haaveiletko urasta Euroopan unionissa? Tapahtuma tarjoaa arvokasta tietoa erilaisista uramahdollisuuksista sekä hakuprosesseista Euroopan unionin tehtäviin.

Tilaisuudessa:

• kuulet näkemyksiä ja kokemuksia siitä, mitä EU-ura voi tarjota

• saat tietoa eri hakumenetelmistä

• saat vinkkejä työnhakuun Euroopan unionissa

• kuulet kokemuksia Brysselistä

• saat vinkkejä oppimateriaaleista, joita voit hyödyntää varsinkin virkamieskilpailuissa

Luvassa sekä konkreettisia ohjeita että kannustusta, mutta myös rentoa keskustelua. Tilaisuudessa on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä.

Tilaisuus päättyy rentoon keskusteluun ja verkostoitumiseen. Tarjolla pientä purtavaa.

Tilaisuudessa asiantuntijoina ovat talouspoliittinen neuvonantaja Marjut Leskinen ja viestintäpäällikkö Kati Laitinen

marjut_leskinen.jpg   kati_laitinen.jpg

Marjut Leskinen, talouspoliittinen neuvonantaja, Euroopan komission Suomen-edustusto

Marjut Leskinen (OTK Helsingin yliopisto, Master en droit européen Université Libre de Bruxelles) on työskennellyt eri tehtävissä komissiossa vuodesta 2007 ja sitä ennen valtionhallinnossa eri ministeriössä ja Suomen pysyvässä EU-edustustossa Brysselissä. Komission Suomen-edustustossa hän työskentelee talouspolitiikan parissa.

Kati Laitinen, viestintäpäällikkö, Euroopan komission Suomen-edustusto

Kati Laitinen (FM Oulun yliopistosta) on tehnyt pitkän uran Euroopan komissiossa Luxemburgissa ensin kääntäjänä, sitten yksikönpäällikkönä ja viimeksi osastopäällikkönä. Nykyisessä tehtävässään komission Suomen-edustuston viestintäpäällikkönä hän vastaa edustuston kansalaisviestinnästä yhdessä tiiminsä kanssa.

Tilaisuuten voi osallistua sekä paikan päällä että etänä. Tarjoilujen järjestämiseksi läsnäosallistumisen ilmoittautuminen päättyy 30.10. Ilmoittautuminen etäosallistuimiseen päättyy 6.11. klo 16. Paikan päälle mahtuu noin 50 Juristiliiton jäsentä.

Tilaisuudesta tulee tallanne, joka on katsottavissa jäsenportaalissa.

Alkaa:   7.11.2023 17:00
Päättyy:   7.11.2023 18:45

Eurooppasali sekä Zoom

Malminkatu 16

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Euroopan komission Suomen-edustuston, Eurooppalainen Suomi ry:n, Yhteiskunta-alan korkeakoulutettujen (YKA) ja Akavan kanssa. Tapahtuma on maksuton ja tarkoitettu vain Juristiliiton ja YKA:n jäsenille.