Vuorovaikutustaidot työelämän konflikteissa

11.9.2024 16:00

Tapahtuman tallenne on katsottavissa jäsenportaalissa kirjautumisen takana.

Työelämässä syntyy positiivisen vuorovaikutuksen lisäksi väistämättä ajoittain myös kitkaa ja jännitteitä. Ristiriidat eivät välttämättä ole huono asia, kun työpaikalla on luottamuksellinen keskusteluilmapiiri. Parhaimmillaan konfliktien kautta päästään yhdessä toimivampien käytäntöjen kehittämiseen.

Omien vuorovaikutustaitojen osalta on tärkeää pohtia myös haastavampien kitkaa sisältävien tilanteiden kohtaamista. Uskallanko ilmaista mielipiteitäni konfliktien pelossa, osaanko kohdata erimielisyydet rakentavalla tavalla? Konfliktien kohtaaminen on työyhteisön ja oman työhyvinvoinnin kannalta tärkeä taito, jota voimme jokainen opetella.

Webinaarissa syvennytään vuorovaikutustaitoihin työelämän haastavissa tilanteissa. Saat asiantuntijan avulla käytännön työkaluja kitkaa sisältävien tilanteiden kohtaamiseen, niihin liittyvien tunnereaktioiden ymmärtämiseen ja tunteiden kanssa toimimiseen.

Webinaarissa käsitellään seuraavia aiheita:

• Mistä työyhteisön kitkat ja konfliktit tyypillisesti syntyvät
  • Mitä hyötyä kitkoista ja konflikteista työyhteisössä voi olla
  • Miten kohdata ja ratkoa konfliktit työyhteisössä
  • Miten löytää rohkeus kertoa mielipiteensä myös ristiriitatilanteissa, keskustella rakentavasti ja vahvistaa luottamuksellista työpaikan kulttuuria
  • Esimerkkejä työn arjesta

Asiantuntijana psykologi Heini Björn-Rantala

kuva-heini-bjorn-rantala.jpg

Heini Björn-Rantala on työ- ja organisaatiopsykologi (PsM) sekä sertifioitu johdon ja tiimien coach, ja hän toimii valmennusyritys Lifted Oy:n työyhteisöjen ja johtamisen valmentajana. Björn-Rantala on toiminut psykologina yli 15 vuotta. Hän on työskennellyt vuosia työyhteisöjen, tiimien ja yksiöiden asiantuntijana ja valmentajana monipuolisten työelämäteemojen parissa. Hänen erityisosaamisensa alueita ovat työyhteisöjen vuorovaikutus, lähijohtaminen ja työhyvinvoinnin edistäminen.

Ilmoittaudu mukaan

Ilmoittautuminen webinaariin päättyy 10.9. klo 16.

Webinaari järjestetään Zoom-alustalla. Osallistujat saavat osallistumislinkin ilmoittautumisen vahvistusviestissä. Tilaisuuden tallenne on jälkikäteen nähtävillä jäsenportaalissa 11.12.2024 saakka.

Asiantuntijoille voi lähettää ennakkokysymyksiä ilmoittautumislomakkeessa. Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä myös chattikentässä webinaarin aikana.

Tervetuloa mukaan!

Alkaa:   11.9.2024 16:00
Päättyy:   11.9.2024 17:30

Tapahtuma on maksuton ja tarkoitettu vain Juristiliiton jäsenille.

tapahtumat@juristiliitto.fi