15.3.2023 16:00

Panelisteina Heikki Lindroos, Marjaana Mäkelä ja Jaakko Lindgren

Heikki Lindroos, yksi lakiasiantoimisto Byron perustajista, on teknologiajuristi, kahden pienen lapsen isä ja aviomies. Innostus yrittäjyyteen lähti Lindroosin omien arvojen tutkimisesta tasapainon löytämiseksi työn ja vapaa-ajan välillä, sekä halusta tehdä asioita omista lähtökohdista ja itseä varten.

Byron missio on tehdä juristit ja asiakkaat onnellisiksi. Lindroos kertoon, että yrittäjinä he eivät onnistu joka päivä elämään, niin kuin opettavat. Isossa kuvassa itse asetetun tavoitteen pitäminen kirkkaana mielessä on velvollisuus ja toisaalta mahdollisuus, jonka yrittäjyys on heille suonut. Mission saavuttaminen on tärkeää, mutta itse matka ja siitä nauttiminen on Lindroosin mukaan joskus jopa tärkeämpää.

heikki-lindroos-kuva1.jpg (6.64 MB)

Marjaana Mäkelä on perustanut vuonna 2021 Lakiasiaintoimisto Sopiva Oy:n, ja hoitaa nykyisin laajasti toimeksiantoja eri oikeudenaloilta. Toimisto muuttui asianajotoimistoksi alkuvuodesta 2023. Ennen tätä Mäkelä on toiminut lakimiehenä yksityisessä asianajotoimistossa, julkisena oikeusavustajana, kihlakunnansyyttäjänä, yleisenä edunvalvojana, johtavana yleisenä edunvalvojana ja Maahanmuuttovirastossa ylitarkastajana.

Oman yrityksen perustamiseen Mäkelää innoitti lyhyemmät työmatkat, tietynlainen vapaus ja vastuu sekä asiakaspalveluhenkisyys. Yrittäjyyttä tuki myös hyvin monipuolinen työkokemus, jonka myötä Mäkelälle on kertynyt laajan osaamisen ja ammattitaidon lisäksi erilaisia näkökulmia asioihin.

marjaana-makela-kuva2.jpg (1.04 MB)

Jaakko Lindgren toimii asianajajana ja osakkaana teknologiaoikeuteen erikoistuneessa Dottir asianajotoimistossa, jossa hän neuvoo niin kotimaisia kuin ulkomaisiakin yrityksiä teknologiaoikeuteen liittyvissä kysymyksissä.

Ennen Dottiria Jaakko on toiminut lakimiehenä Tieto Oyj:ssä sekä asianajajana. Tämän lisäksi hän on neuvonut useita startup-yrityksiä sekä toiminut myös niiden hallituksen jäsenenä.

jaakko-lindgren-kuva.jpg (3.28 MB)

15.3.2023 16:00

15.3.2023 17:30

Webinaarin järjestää Juristiliitto. Webinaari on maksuton Juristiliiton jäsenille.

Lisätietoja webinaarista antaa

Tuula Launonen (09) 8561 0322 tapahtumat@lakimiesliitto.fi