5.10.2022 16:00

Panelisteina juristit Ritva Sotamaa, Aatos Solhagen ja Elisa Aukeela!

ritva-sotamaa.jpg (28 KB)

Ritva Sotamaalla on pitkä kansainvälinen ura, viimeksi hän on toiminut Unilever PLC:n lakiasiainjohtajana ja hallituksen sihteerinä Lontoossa. Tätä ennen hän toimi Siemens AG:n Healthcare-divisioonan lakiasiainjohtajana Saksassa ja GE Healthcaren eri divisioonien lakiasiainjohtajana Yhdysvalloissa.

Sotamaa aloitti uransa Suomessa terveydenhuoltokonserni Instrumentariumissa, jossa hän myös toimi päälakimiehenä. Sotamaa on ollut Fiskars Groupin hallituksen jäsen vuodesta 2015. Hän kertoo kokemuksistaan eri yrityskulttuureihin sopeutumisesta kansainvälisessä ympäristössä ja antaa vinkkejä oman uran rakentamiseen.

aatos-solhagen-kuva.jpg (21 KB)

Aatos Solhagen toimii lakimiehenä monikansallisen elintarvikeyhtiö Nestlén Pohjoismaiden pääkonttorissa Kööpenhaminassa. Solhagen valmistui Helsingin yliopistosta vuonna 2013 ja aloitti uransa asianajotoimisto White & Case Oy:n M&A -ryhmässä.

Vuosina 2017–2018 Solhagen suoritti LL.M. tutkinnon Yhdysvalloissa Kalifornian Berkeleyn yliopistossa, minkä jälkeen hän siirtyi nykyiseen työhönsä Nestléllä. Solhagen on myös suorittanut lakimiehen pätevyystutkinnon Kalifornian osavaltiossa, eli niin sanotun bar examin. Solhangen kertoo työstään ja kokemuksistaan kansainvälisten yritysten parissa ja arjestaan ulkomailla.

elisa-aukeela-kuva.jpg (4 KB)

Elisa Aukeela toimii globaalista siirtohinnoittelusta vastaavana veroasiantuntijana monikansallisen Siemens Energyn palveluksessa. Aukeela on oikeustieteen ja kauppatieteen maisteri ja hän kirjoittaa väitöskirjaa siirtohinnoittelusta.

Aukeelan tutkimustyö ja kiinnostus siirtohinnoitteluteemaan vei hänet Wieniin, josta löytyikin mielenkiintoisia ja mukanaan vieviä töitä. Aukeela kertoo työstään ja kokemuksistaan murroksessa olevalla energia-alalla sekä arjestaan alppimaassa.

5.10.2022 16:00

5.10.2022 17:30