21.4.2022 09:00

oma tietokone

Hiilineutraaliudesta kilpailuetua – edelläkävijäyritys toimii jo nyt

EU on asettanut hiilineutraaliustavoitteensa vuoteen 2050, Suomi jo vuoteen 2035. Moni yritys ja organisaatio pyrkii tavoitteeseen ja jopa hiilinegatiivisuuteen jo aiemmin.

Yrityksiä voi motivoida strateginen kilpailuetu: edelläkävijät tekevät hyvää jo ennen kuin lainsäädäntö pakottaa tekemään minimin.

Lakimiesliiton järjestämässä paneelissa keskustelemme vapaaehtoisista hiilineutraaliustavoitteista ja niiden asettamisesta sekä erilaisista lähestymistavoista niiden saavuttamiseksi.

Tällaisia ovat esimerkiksi vapaaehtoiset päästökompensaatiot, standardien hyödyntäminen, yritysten ja organisaatioiden itsesääntely (ns. private governance) ja parhaat käytännöt (ns. best practices).

Lakimiesliiton moderaattorina oikeustieteen tohtori, MCCM Cert. Suvi Hirvonen-Ere, paneelikeskustelijoina Senior Consultant Hanna-Mari Ahonen Perspectives Climate Groupista ja väitöskirjatutkija, OTM Emilie Yliheljo Helsingin yliopiston oikeustieteellisestä tiedekunnasta.

Ilmoittaudu mukaan 21.4. tilaisuuteen alla

liittologot2.jpg (11 KB)

21.4.2022 09:00

21.4.2022 10:00

oma tietokone

Lakimiesliitto

Tilaisuus on osa vastuullisuuden vertaismentorointia, joka järjestetään yhdessä Suomen Ekonomien ja Loimun kanssa. Tilaisuuteen voi osallistua myös ilman että on mukana vertaismentoroinnissa.

Tilaisuus on tarkoitettu Lakimiesliiton jäsenille ja sitä isännöi Lakimiesliitto. Kokonaisuuden viimeinen vastuullisuuteen liittyvä keskustelutilaisuus tullaan järjestämään 5.5.

Lue lisää tilaisuuksista ja vertaismentoroinnista tästä